Τακτικές προώθησης ιστοσελίδας και εταιρειών
Όταν θέλετε να προωθήσετε μια ιστοσελίδα σας, στο μυαλό σας έρχεται το digital marketing καθώς και το SEO. Το SEO όμως (search engine optimization) είναι μόνο μια υπό-κατηγορία του digital marketing.
Ποιοι είναι οι τρόποι για να προωθηθεί μια ιστοσελίδα; Πως γίνεται πιο αποδοτική μια καμπάνια marketing; Και τέλος, πως να επιλέξετε την ιδανική εταιρεία digital marketing;
Τρόποι προώθησης ιστοσελίδων
Οι καμπάνιες digital marketing δεν περιορίζονται μόνο στο SEO και την προώθηση ιστοσελίδων όπως ίσως να γνωρίζεται. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι διαδικτυακής προώθησης όπως το inbound marketing, growth hacking, social media, κ.α.
Κάθε τακτική έχει τα υπέρ και τα κατά της και για να την βγάλει εις πέρας μια εταιρεία, θα πρέπει να έχετε τις απαραίτητες γνώσεις και τα στελέχη της την αντίστοιχη εμπειρία.
SEO – Προώθηση ιστοσελίδων
Το seo είναι ίσως η πιο γνωστή και διαδεδομένη μέθοδος προώθησης. Είναι γνωστή από τα αρχικά χρόνια των μηχανών αναζήτησης και έχει ως σκοπό την εμφάνιση της ιστοσελίδας σε όσο το δυνατόν πιο υψηλά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
Τα αρχικά χρόνια ήταν πολύ εύκολο να προωθήσει κάποιος την ιστοσελίδα του καθώς ο ανταγωνισμός ήταν μικρός και ο αλγόριθμος της Google ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο. Πλέον, ο αλγόριθμος έχει αναπτυχθεί, είναι ιδιαίτερα «έξυπνος» και το SEO απαιτεί γνώσεις και υπομονή για μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
Το SEO θα μπορούσαμε ίσως να το κατατάξουμε ως την κορυφή ενός δέντρου που αποτελεί την προώθηση ιστοσελίδων. Σε όλες τις ενέργειες χρειάζεται το SEO – είτε πραγματοποιούμε μια inbound καμπάνια(θα μιλήσουμε πιο κάτω γι’αυτό) είτε εφαρμόζουμε τεχνικές growth hacking, το SEO ήταν, είναι και θα είναι πάντα εκεί!
Μια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα λαμβάνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα στο Google έναντι άλλων ανταγωνιστών. Όμως, πως μπορεί μια σελίδα να ανέβει στις μηχανές αναζήτησης;
Η αλήθεια είναι πως η πρώτη σελίδα στο Google απαιτεί αρκετές γνώσεις και κόπο για να κατακτηθεί – ειδικά αν έχουμε να κάνουμε με ανταγωνιστικά keywords(λέξεις κλειδιά που αναζητάει ο κόσμος).
Στο SEO σημαντικό ρόλο παίζει τόσο το περιεχόμενο όσο και η αξία που έχει ένα domain(authority). Όσο περισσότερα sites έχουν σύνδεσμο(link) προς την ιστοσελίδα σας, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το authority σας και τόσο καλύτερα rankings θα έχετε στις μηχανές αναζήτησης.
Όμως όλα τα links δεν είναι καλά – η ιστοσελίδα σας χρειάζεται natural links (δηλαδή η άλλη ιστοσελίδα να σας linkarei φυσικά και όχι να πληρώσετε, κτλ) από παρεμφερή ιστοσελίδες. Αν για παράδειγμα έχετε ένα fashion blog καλό είναι να έχετε μερικούς εισερχόμενους συνδέσμους από αντίστοιχα sites της μόδας!
Content matters
Πολύ μεγάλη σημασία θα πρέπει να δώσετε στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Τα κείμενα όλα θα πρέπει να είναι ποιοτικά και στοχευμένα γύρω από την ιστοσελίδα σας. Μην γράφετε απλά για να γράψετε κάτι.
Το περιεχόμενο πλέον είναι ο βασιλιάς στο διαδίκτυο και είναι αυτό που θα σας ανοίξει τις πύλες ώστε να προωθηθεί σωστά και στοχευμένα η ιστοσελίδα σας!
Inbound marketing
Συνδυάζοντας σωστά τα δυο παραπάνω, δηλαδή το SEO και την δημιουργία περιεχομένου, στην ουσία έχουμε τα βασικά συστατικά μιας inbound marketing καμπάνιας.
Τι είναι όμως το inbound marketing;
Το inbound marketing είναι η προσέλκυση επισκεπτών στην ιστοσελίδα μας μέσα από την παραγωγή και διανομή ποιοτικού περιεχομένου. Το περιεχόμενό μας προσπαθεί να λύσει προβλήματα και απορίες στους επισκέπτες οι οποίοι με τη σειρά τους βρίσκουν απαντήσεις σε ό,τι θέλουν.
Στο inbound marketing το funnel μετατροπής ενός επισκέπτη σε πελάτη περιλαμβάνει συνήθως 4 στάδια. Αυτά είναι η προσέλκυση, η μετατροπή σε μια ενέργεια που θέλουμε όπως π.χ. να συμπληρώσει μια φόρμα ενδιαφέροντος, το κλείσιμο σε πελάτη και τέλος το engage που στην ουσία είναι η διατήρηση του πελάτη στην εταιρεία μας.
Για μια πετυχημένη inbound marketing καμπάνια θα χρειαστείτε ποιοτικό, στοχευμένο περιεχόμενο που θα πρέπει να δημιουργήσετε μετά από μια ανάλυση των λέξεων κλειδιά που σας ενδιαφέρουν – keyword research. Αφού έχετε τα αποτελέσματα της έρευνας, τότε μπορείτε να ξεκινήσετε την παραγωγή περιεχομένου έχοντας ως βάση αντίστοιχα κείμενα ανταγωνιστών ώστε να δημιουργήσετε κάτι πολύ καλύτερο και να βγείτε από πάνω τους στις μηχανές αναζήτησης!
Όμως μόνο το περιεχόμενο και η βελτιστοποίηση αυτού δε φτάνει! Στο inbound marketing σημαντικό ρόλο παίζει και ο διαμοιρασμός του περιεχομένου. Το κυριότερο κανάλι διαμοιρασμού είναι τα social media όπου μέσα από τις προσωπικές σας σελίδες μπορείτε να μοιράσετε τα κείμενά σας σε στοχευμένα άτομα που σας ακολουθούν.
Άλλος τρόπος προώθησης των κειμένων σας είναι σε κάποια βάση δεδομένων που πιθανόν θα έχετε – όπως π.χ. μια βάση emails από newsletter όπου μπορείτε να στέλνετε τα άρθρα σας στα άτομα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Συγγραφή άρθρων – Δημιουργία περιεχομένου
Όπως γράψαμε και στις παραπάνω παραγράφους, η δημιουργία περιεχομένου είναι από τα βασικά σε μια ιστοσελίδα. Η συγγραφή άρθρων μπορεί να γίνει είτε στο blog της ιστοσελίδας σας είτε μέσα στην σελίδα σας ως εσωτερικές σελίδες. Υποστηρίζουμε να έχετε ένα blog το οποίο να έχει και υπερσυνδέσμους από την αρχική σελίδα ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο από τους επισκέπτες σας.
Η συγγραφή άρθρων θα πρέπει να γίνεται από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και όλο το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι ειδικά στοχευμένο γύρω από την ιστοσελίδα και τα προϊόντα σας.
Μη ποιοτικό περιεχόμενο θα επιφέρει τα αντίθετα ακριβώς αποτελέσματα – δηλαδή μια ιστοσελίδα που δεν θα μπορεί να κάνει υψηλά ranks στις μηχανές αναζήτησης και που δε θα έχει σχεδόν καθόλου οργανική κίνηση επισκεπτών.
Growth Hacking
To growth hacking είναι μια έννοια που μπήκε στη ζωή του digital marketing τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται στην ουσία για τεχνικές και τακτικές που σκοπό έχουν την άμεση ανάπτυξη μιας startup,μικρής ή μικρομεσαίας εταιρείας μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αξιοποιώντας όλα τα κατάλληλα εργαλεία. Στο growth hacking οτι είναι δεν είναι παράνομο είναι και ηθικό.
Ενέργειες growth hacking κάνουν μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Silicon valley όπως η dropbox,Airbnb,κτλ.
Το growth hacking είναι συνεχές και εξελίξιμο και ο σύγχρονος growth hacker θα πρέπει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να προσαρμόζεται και να επενδύει πολύ χρόνο γύρω από την εκπαίδευση του καθώς και τις απαραίτητες δοκιμές.
Μια πετυχημένη ενέργεια growth hacking θα πρέπει να αρχίσει να αποδίδει σχεδόν αμέσως και τα αποτελέσματά της να είναι άμεσα ορατά.
Το κλειδί σε όλες τις καμπάνιες digital marketing είναι η εμπειρία της εταιρείας που θα επιλέξετε. Στην Ελλάδα σπανίζουν οι εταιρείες που κατέχουν γνώση πάνω στο αντικείμενο της προώθησης. Μια από τις φωτεινές εξαιρέσεις με τρανά παραδείγματα και πολύ δυνατά case studies είναι η εταιρεία MOCIAL. Πληροφορίες για την εταιρεία μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.mocial.gr όπου αναλύονται όλες οι υπηρεσίες και τα case studies της εταιρείας.
There are no comments yet
Why not be the first